٢٠٠٧-٠٩-١٢

عمر فاروق.. كمان وكمان

في أوروبا والدول المتقدمة يهدون أصدقاءهم مقطوعات لعمر فاروق قبل الغياب لظروف الامتحانات، وبعد العودة أيضا!

سعيد جدا أن موسيقى عمر فاروق أعجبتكم.. لديّ معظم أعماله، سأضع بعضها تباعا ههنا إن شاء الله.. والآن بمناسبة انتهائي من الامتحانات أخيرا وعودتي أخيرا، حيث العود – كما تعلمون – أحمد، فهذه مجموعة أخرى من أفضل أعمال عمر فاروق:


Magic of the Evening

don't cry my love (toires mix)

Kolaymi

Forbidden love

Ghizemli

Sweet Trouble

Resistance

Childhood on the Red Sea

تحديث:

الروابط السابقة لم تعد تعمل، لذلك فقد أعدت رفع هذه المقطوعات - ومقطوعات أخرى لعمر فاروق - ويمكن تحميلها كلها من هذا الرابط:

http://www.4shared.com/dir/5366139/31a95ca6/Omar-Farouk.html

(احتفظ بالرابط، فأنا بصدد رفع المزيد من المقطوعات لعمر فاروق في الفولدر نفسه، ستجدها على الرابط نفسه فور رفعها)


هناك ١٣ تعليقًا:

  1. انا هجرب اسمعلة انا اساسا بسمع راب و هيبهوب
    كل سنة و انت طيب و رمضان سعيد
    www.lifeonnile.blogspot.com
    just4peac@hotmail.com

    ردحذف
  2. جارى التحميل..
    :)
    شاكرين يا باشا

    ردحذف
  3. السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. كل سنة و انت طيب يا محمد .. بمناسبة رمضان .. و بمناسبة عيد ميلادك

    mhsn

    ردحذف
  4. اولا كل سنة وانت طيب ورمضان كريم
    وثانيا مبروك عشان خلصت والعود أحمد:)
    وثالثا جاري تحميلهم وربنا يجازيك كل خير عشان عرفتنا بموسيقي رائع زي ده
    رابعا بقى
    في أوروبا والدول المتقدمة بياكلوا مع الكباب طحينة :D
    مستنية الكباب وسيب الطحينة عليا أنا
    تحياتي يافندم

    ردحذف
  5. حمد الله علي السلامة..عود أحمد ويا رب نبارك علي النجاح قريب :)

    وكمان كل سنة وأنت طيب ورمضان كريم
    وصوم مقبول وذنب مغفور يا رب

    وميرسي عشان عمر فاروق ..هانزل بقيتهم بس متأكدة انهم حلوين طبعا .. احم.. أنا عارفة انه هو اللي مسميهم:) بس استغربت عشان اسمه عربي مش زي الأسماء التركية اللي مش باعرف أقراها أصلا.. والموسيقس جوها شرقي أوي فحسيت انها هتبقي أجمل باسامي عربي ..بس مش مشكلة كدة برضه هايلة
    يلا كفاية رغي عشان متصدعش في رمضان وتدعي عليا
    حمد الله علي السلامة مرة تانية .. ورمضان كريم:)

    ردحذف
  6. انا لسا عارفة عمر فاروق النهاردة بس....
    انا سمعت مقطوعة ..احبك..رائعة...
    كنت حزينة فى كل لحظة بسمعها انى ماعرفتوش قبل كدا

    حاليا بعمل داونلود للمقطوعات اللى انت حاططها دى بنهم شدييييييييييد...

    شكرا ...سلام
    رمضان كريم

    ردحذف
  7. انا عانيت من تحميل المقطوعات دى ...زى مايكون النت بيقول كله الا عمر فاروق مش نازل يعنى مش نازل....بعد حرب طويلة من يوم ماحطيت البوست الأول عنه الحمد لله نزلوا وبيدعولك!
    ايه الذوق الراقي ده؟!الف شكر دافنشي!

    ردحذف
  8. كنت بأعمل سيرش علي عمر فاروق
    ولقيتنى هنا
    شاكرين مهللين ع المقطوعات الجميلة دى
    ونردهالكم ف الافراح
    :)

    ردحذف
  9. themyth:
    أهلا بيك يا فندم.. يا رب يعجبك إن شاء الله..
    نورتني :)

    high hopes:
    مش عارف انتي مختفية فين دلوقتي.. زمانك حملتيهم من زمان وسمعتيهم ونسيتيهم!
    يا رب يكونوا عجبوكي :)

    محمد حسن:
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.. وانت طيب يا فندم.. يا عم حرام عليك.. انت فين بس؟
    فرحت قوي لما شفت اسمك هنا.. يا رب تكون بخير.. ويا ريت تبقى تكلمني لو لسة بتدخل نت.. أنا ضفتك على الماسنجر.. ماشي؟

    ملكة:

    باشا!!
    أولا وانتي طيبة يا فندم.. والله أكرم.. إحم.. معلش.. عارف إنها متأخرة حبتين تلاتة.. دلع بقى!
    ثانيا: الله يبارك فيكي..
    وثالثا: يا رب يعجبوكي.. ولا شكر على ميوزيك!
    خامسا بقى أنا مجهز الطحينة من أول رجب ومستنيكي.. ما تتأخريش بالكباب!
    منورة يا مليكتنا!

    إيــــما:

    الله يسلمك يا فندم.. يا رب إن شاء الله..
    وانتي طيبة يا فندم.. والله أكرم..
    تقبل الله منا ومنكم إن شاء الله..

    هو انتي عندك حق.. الموسيقى فعلا جوها شرقي جدا.. بس ده مش جديد.. كتير من الموسيقيين الغربيين عملوا موسيقى شرقية روعة.. وكفاية إن أشهر مقطوعة شرقية، اللي هي موسيقى ألف ليلة وليلة المشهورة اللي مألفها غربي!
    رمضان كريم يا باشا :)

    دندنة:
    أولا سعيد بزيارتك دي جدااا..
    ثانيا سعيد أن الموسيقى أعجبتك هكذا..
    إن شاء الله يبقى فيه جديد تاني..
    نورتيني :)

    أكواني:
    ليه بس كل المعاناة دي؟ بأي برنامج من برامج الداونلود بينزلوا بسهولة جدا..
    عموما الحمد لله إنهم نزلوا أخيرا.. مبسوط إنهم عجبوكي.. وذده ذوقك يا فندم..
    نورتي أكواني أنا كمان :)

    يوتا:

    جيتي نورتي :)
    عفوا يا فندم.. ونتقابل في الأفراح إن شاء الله :)

    ردحذف
  10. انا سعيد لاني ارى معجبي هذا المبدع يزدادوا دائما

    انا من عشاق هذا الفنان واسمع له طيلة سنتين ( يوميا بدون انقطاع ) ، حتى اني احسست ان اكسير حياتي هو موسيقى هذا الفنان الرائع المبدع بكل المقاييس

    انا امتلك كل مجموعته واستطيع ان اعطيكم اسامي موسيقى عمر فاروق الاكثر من رائعة

    I love you

    Why

    common spirit

    ghezmli

    toros

    rememberence

    reisitance

    hasret

    Magic of the evening

    Kolaymi

    beyond the sky

    sweet trouble

    cool water

    ask

    mystical garden

    three last words

    ارجوكم اسمعوا هذه الموسيقى الملتهبة بدفء المشاعر

    وانا متأكد ان حياتكم ستتغير وستشعرون وقتها معنى الاحساس الداخلي الذيس يجب ان تظهره وتصارح به نفسك

    ردحذف
  11. عمر فاروق ترجم ملايين المشآعر الدافئة والمتدفقه خلال هذة المقطوعه
    ..
    رأيت عوالم آخرى غير التي أمام نآظري ,,

    أسترخى عقلي كثيرآ .. عندما غصت في حنين وعذوبة لحنها الناعم والشّفاف ,,

    ..
    شكرا لك ولذوقك المميّز ,,

    وبالمناسبة رمضان كريم وكل سنه وإنت طيّب يارب (.^_^.)

    ردحذف
  12. thanks 3la elmghod elrw3a da o 2rgo mnnak enk t3eed rf3 ellinks 3la site tany 3shan ellinks d msh sh3'ala o mshkoooor

    ردحذف
  13. شكراً قد الدنيا، وأكثر
    (:

    ردحذف