٢٠٠٨-١١-٢٢

عجائب الأنثى السبع

عجائب الأنثى ليست سبعا فحسب، لكنني سأكتفي بسبع فحسب على سبيل المجاملة /الجنتلة/ الإتيكيت!

1

• هاتقابلني بكرة بقى.. ماشي؟
• لا.. معلش بكرة مش هاينفع.. ما انتي عارفة أنا متعود أقابل أصحابي في الوقت ده!
• همّ أصحابك أهم مني؟
• ......................!

2

• انتي ليه عملتي كده؟ احنا مش كنا متفقين على حاجة؟
• انت كل مرة نتكلم في حاجة تطلعني أنا الغلطانة!
• وهو انتي لو ما كنتيش غلطتي كنا هانتكلم أصلا؟ وبعدين بتتناقشي ليه لما انتي متعودة بدل ما تقولي أنا اقتنعت خلاص اني غلطانة، تقولي "انت دايما تتطلعني غلطانة"..!

3

(خلعت حجابها، أو خففته إلى إيشارب أسباني، أو وضعت مكياجا كاملا..)
• أنا باتخنق من الحجاب أصلا!
• وأنا كمان!.. أنا باحبك كده من غير حجاب!
• إيه ده؟.. إنت إزاي مش بتغير عليا وأنا من غير حجاب كده؟!

4

• هاروح أشتري فستان بقى عشان فرح نهى صاحبتي..
• طيب.. بس نقي واحد ما يكونش مكشوف..
• ليه بقى؟ السواريه مش بيكون حلو غير مكشوف!.. إيه الخنقة دي؟..

5

• عادل ده زميلي في الشغل.. عادي يعني!
• آلو.. أيوة يا ريهام.. إزيك؟ طيب.. هابلغهم بكرة في الشغل..
• مين ريهام دي إن شاء الله؟!
• زميلتي في الشغل.
• وهو مفيش غيرك انت اللي تتصل بيه من كل الزملا؟


6

• أنا مش عايزة غيرك انت.. لو هانسكن في عشة مع بعض أنا موافقة.. المهم نتجوز بقى!
........................
• وأنا أتجوز من غير نيش ليه يعني؟ هو أنا أقل من غيري؟

7

• ما تيجي يا حبيبتي نخرج بكرة.. نروح سينما أو حتى نتمشى في أي حتة.. إيه رأيك؟
• لا.. مش هاينفع.. بابا مش هايوافق.. وكمان شغل البيت كتير قوي مش هالحق أخلصه.. تعالى عندنا البيت أحسن..
...............
• خارج بكرة مع أصحابي.. أصلي زهقان ومحتاج أغير جو شوية..
• يعني حتى ما فكرتش تخرجني مرة.. كل ما تحب تخرج تروح مع أصحابك!

هناك ٩ تعليقات:

  1. بس حبة العاجيب دول لما مش بيزيدوا وبيكونوا في حدود المعقول وعند انسانه مرحه مش غاويه مشاكل ، بتكون شئ لذيذ ويعمل جو

    ردحذف
  2. هااااااااااااااااااا
    حلوة بتاعة النيش....لا حلوة بجد انا مش بنت اهو؟؟؟ بس فى بنات مخنقين ياراجل

    ردحذف
  3. هههههههههههههههههههههههه

    طيب

    ردحذف
  4. امممممممممم

    هى اى نعم فى بنات بتخنق و لاتعجبها العجب

    لكن مش الكل

    شكلى هاعمل انقلاب فى اول زياره ليا هنا

    انا اعترض

    اعترض

    اعترض

    ردحذف
  5. يزيد:

    هممم.. متهيألي كده يا حاج يزيد انت بتتكلم من وجهة نظر المثل اللي بيقول "حبيبك يبلع لك الزلط".. وهي وجهة نظر صحيحة في رأيي، وهي السبب الوحيد اللي يخليك تعدي كل الحاجات دي لأي واحدة.. الحب.. لأن الحب شيء غير منطقي أصلا!

    إنجي:

    آه والله يا شيخة.. دي حاجة بقت تخنق.. !
    اشتغلونا بقى.. قال يعني مش هاتعملي زيهم..!


    جومانا:

    ههههههههههههههههه

    ولا يهمني!



    ضد التيار:

    اهدي بس.. لا انقلاب ولا حاجة.. الأول أهلا بيكي، وإن شاء الله مش أول مرة..
    ثانيا: مش كلهم فعلا.. معاكي في دي.. بعض البنات بينتقدوا ده كمان في باقي البنات.. بينتقدوا ده لحد ما ييجي وقتهم، ويلاق نفسهم بيعملوا نفس الشيء متسلحات بالكلمة المصرية العتيدة "اشمعنى أنا"..!
    المهم انك منورة!

    ردحذف
  6. مفيش فايده
    انا مش عارفه انت ما بتطقش الانثى كدا ليه
    كدا بعدالشر مش هتتجوز يابنيD:
    مش كلهم خنقين كدا
    مش هنسى الكلام اللي مرة كتبته في فليخرج و انا اتنرفزت و كتبت بوست مخصوص عشانه:(

    ردحذف
  7. مفيش فايدة فعلا.. ده حقيقي!
    مش كلهم خنيقين طبعا.. بل ويمكن قليل جدا لما تلاقي أنثى خنيقة.. لكن فيه حاجات خنيقة في كل أنثى.. بلا استثناء!
    فين البوست ده؟
    ممكن لينك؟

    ردحذف
  8. في حاجات خنيقة في كل البشر مش الانثى بس:(
    البوست ههههههه
    دا انا ماكنتش طايقاك يا شيخ
    ههههه
    بهذر طبعاD:
    البوست اهو
    http://monaadham.spaces.live.com/blog/cns!A095B30B9FFF8816!1101.entry

    ردحذف
  9. يااااه!
    فكرتيني بالرد ده.. بس اتخنقتي قوي كده ليه؟
    لا لا.. خليكي موضوعية أمال!
    آه.. شوفي البوست الجاي!

    ردحذف