٢٠٠٧-٠٧-١٣

شيكا بيكا

أعشق سعاد حسني..

أعشق شقاوة صلاح جاهين وروحه في هذه الأغنية..

الغريب أن هذه الأغنية على ما بها من طرافة وخفة دم، إلا أنها دائما تؤلمني إلى حد البكاء...

حمل الأغنية من هنا - إم بي ثري

هناك ١٥ تعليقًا:

  1. يااااه
    ومين مش بيتوجع وهيا بتقول(أنا ضاع مني حاجة كبيرة..أكبر من إني أجيبلها سيرة....)
    سعاد حسني صعب تلاقي حد مش منبهر بيها ..وسعاد حسني مع جاهين ثنائي ساحر أصلا
    الله يرحمهمهما الاتنين
    بوست جميل حقيقي

    ردحذف
  2. بحب الأغنية دي أوي
    بس أنا عايزة أنزلها على الجهاز عندي ومش عارفة
    ينوبك ثواب يافنان ممكن ترفعهالي على موقع؟
    مشكريين مقدماً:)

    ردحذف
  3. إيما:

    ياه
    تصدقي كنت هاقول فعلا إن الجزء ده تحديدا هو اللي بيوجعني؟
    مش عارف نسيت يمكن..
    معاكي حق طبعا.. سعاد مع صلاح جاهين كانوا ثنائي مش ممكن.. مع بعض كانوا بيعملوا فن صافي.. فن مقطر!
    فعلا .. يرحمهما الله..

    أشكرك يا إيما العزيزة :)

    ملكة:
    وأنا كمان بحبها.. تصوري ;)
    رفعت الأغنية، وحدثت البوست.. حمليها بقى..
    بس يا رب تكوني تقصدي الأغنية إم بي ثري.. لو تقصدي نسخة فيديو فـ.. إحم.. بصراحة حاولت كتير أنزلها من يوتيوب، لكن دي الفيديوهاية الوحيدة اللي مش عايزة تنزل..
    عموما أنا لسة هحاول تاني..
    وعفوا يا ستي.. إنتي تأمري بس :)

    ردحذف
  4. يخليك لمصر يابني يااارب
    هي ام بي ثري بعينها
    مشكرييين كتير والله أوي خالص يعني
    ونخدمك ف الأفراح قريب إن شاء الله:)

    ردحذف
  5. ملكة:
    ياباشا الله يخليك!
    إنتي تأمري بس كده.. يعني شوفي.. أنا مستني باقي الأوامر بقى :D
    عفوا يا ملكة.. ما أتحرمش منك إن شاء الله :)

    ردحذف
  6. اناايضا اعشق جاهين
    وسعاد حسنى فى ك لاعمالهم

    تدونتك حلوة اوى

    ردحذف
  7. سمسم:

    انتي كمان بتحبي جاهين وسعاد؟..
    تبقي إنسانة طبيعية!
    هههههههههه
    أشكرك :)
    نورتيني يا سمسم :)

    ردحذف
  8. طبعا انا انسان طبيعي وبحبهم انا كمان

    اغنية جميلة .. وناس كتير حملتها وقالتلي حملها .. طبعا مكنتش مستني دا

    شكرا يا باشا .. عقبال ما نشوف لسيادتك البوم قريب

    ردحذف
  9. تدويناتك بتتأخر ليه يافندم؟
    عيب أوي ادخل تلات اربع مرات وملاقيش حاجة
    خالث يعني
    مستنيين جديدك

    ردحذف
  10. حمد الله علي السلامة... بس فين البوست الجديد؟؟.. يعني نعملك مظاهرة هنا ولا أيه!!
    http://www.4shared.com/file/19086100/1c11b912/___.html
    دي اسطنبول .. اللي بيغني اسمه شربيني ..واللي كان بيعزف سوليست الجيتار ده اسمه أوسو
    هما ليهم حاجات علي فكرة علي اليوتيوب من أشعار نجم وجاهين..بس مش عارفة بصراحة بتتجاب منين الحاجات دي
    تحياتي يا فندم:)

    ردحذف
  11. شادي:

    ناس كتير حملتها؟
    من عندي؟
    الله!.. دانا بجيت مشهور يا ولااااااد!
    هههههههههههههه

    ثانك يو شادي.. الألبوم أكيد قريب.. بس.. إحم.. الواحد بس قلقان من جمعيات حقوق الإنسان!

    تحياتي لك يا شادي :)

    ملكة:
    يا خبر!
    آسف جدا والله.. حاضر يا فندم.. هانزل الجديد، والتأخير ده مش هايتكركر تاني :D
    أنا أصلا عندي كذا حاجة، بس أنا أكسل أهل الأرض أساسا (وش مكسوف).. أشكرك بجد يا ملكة :)

    إيما:
    آسف ليكي برضه يا إيما..حاضر.. مفيش داعي للمظاهرات ولا حاجة.. أنا جاييييييي (فرافيرو!)..حالا!

    يا هداياكي الجميلة يا إيما :)
    بجد مش عارف أقول لك إيه.. ربنا يحفظك ليا ددايما صديقة عزيزة :)
    لسة بانزل الفيديو.. لما أشوفه هاقول لك رأيي
    تحياتي :)

    ردحذف
  12. سعاد حسني دي عسل و بالذات مع صلاح جاهين :)

    ابقى حط حاجة كمان يا دفدف

    ألا صحيح.. الحتة الجامدة اللي عملتها دي دوبلير مش سعاد نفسها.. صح ؟
    أصلي ناديت على ماما مخصوص عشان انا ازبهليت لما شوتها!!

    ...

    إحم.. ممكن سؤال خارج الموضوع؟
    هيا ملكة دي في المنتدى؟
    لو مش منه إبقى إعزمها معانا يا دفدف.. دي شربات خالث.. و سلملي عليها الله يكرمك ؛)

    تسلم لي مقدمًا

    ردحذف
  13. مريم:

    طبعا يا مريم.. حاضر.. هابقى أجيب حاجات تاني إن شاء الله..

    أظن كده.. غالبا دوبلير فعلا..

    ملكة تقريبا مش مشتركة في روايات.. يا ريت تشترك فعلا..
    سامعة يا ملكة؟
    بس خدي بالك من أولها.. المنتدى فيه عيال زي ما انتي شايفة كدة!

    تحياتي يا مريم

    ردحذف
  14. السلام عليكم

    من أحلي الاغاني و من اقربها لقلبي و التي بالفعل تستحق .. ان تصبح بوست علي المدونه هنا او موسيقي دائمه هناك علي ارضي الجديده "نوته و قلم"


    و كما دوما اقول .. إنها أرض أحزان جديده و لكن .. بالورنيش ..


    و لا تزعل ولا تحزن

    هها ها ها ع الشيكا بيكا

    ياسميـن

    نوته و قلم

    ردحذف
  15. مرحبا بكِ يا ياسمين.. أرجو أن تكون المدونة قد راقت لكِ :)
    أخذت جولة سريعة في مدوناتك.. غزيرة الإنتاج أنتِ.. ما شاء الله :)

    ردحذف