٢٠٠٧-٠٨-٠١

بخطه.. هو.. صلاح جاهين


(اضغط على الصورة لتراها بحجمها الكامل)

هناك ١٢ تعليقًا:

  1. حلوة..بس مقبضة شوية
    أجمل ما فيها فعلا إنها بخطه..هو
    :)
    تحياتي

    ردحذف
  2. خطه حلو
    و كلامه احلى
    انا كمان بحب المقابر
    بس بطلت اروحها من زمن
    تقريبا مابقيتش زي زمان زي ماهو كتب عنها
    الله أعلم
    يمكن اروحها تاني و اشوف هي زي ما هي و لا اتغيرت

    ردحذف
  3. إيما:
    هي مقبضة بس عشان المقابر..
    لكن جاهين أضاف لها روحه الساخرة.. ده اللي بيعجبني فيها.. سخريته من غرور ومادية الإنسان: "وتدهس على العضم وتقول كلام فلسفة.. وتملا كتب" مثلا..
    وغيرها في القصيدة..
    لكن فعلا الأجمل إنها بخطه..
    تحياتي :)

    إيمان:
    تصدقي مش داخلة دماغي حكاية إيمان دي!
    ههههههههههه
    بتحبي المقابر؟
    أنا لا..مش باحبها.. لكن هناك بيكتشف الإنسان فجأة إن هو إنسان.. ويعني إيه أصلا إنسان!
    لما تروحي ما تنسيش تقري الفاتحة.. على روحي!

    تحياتي

    ردحذف
  4. هغيره حاضر:p
    بعد الشر
    غالبا انت اللي هتروح مخصوص علشان تقراها على روحي:D

    ردحذف
  5. مش إيمان:
    أنا قلت تغيريه؟
    أنا بس اتعودت على أوميجا!
    ده كفاية إن بنت أختي اسمها إيمان.. الاسم ده أكتر اسم ليه معايا حكايات في الحياة..
    يا ستي لا قدر الله.. طيب أنا خلاص بلغت من الكبر عتيا وده تشاؤم العواجيز وكآبتهم.. عادي يعني.. إنما انتي لسة صغنطوطة وفي عز شيبابك!
    على فكرة.. عثرت على مدونتك صدفة.. قفشتك.. بتدوني من ورايا؟

    ردحذف
  6. يظهر اني عقلب مدونتك شات هىء
    ليك عندي خنقة انت عارف ليه
    ههههه لسه في عز شبابي
    كح كح ياليت الشباب يعود يومأ
    عجزتني يا بني:D
    على فكرة دا سبيس مش مدونة
    معرفش ايه الفرق بس فيه ناس بتقول في فرق:D
    المهم حبيت انبهك انها كلها عن غسل المواعين انا نبهتك هناك بس اديني بنبهك تاني علشان مايبقاش ليك حجة
    المهم انصحكش بهناك علشان صحتك :D

    ردحذف
  7. أوميجا مش إيمان:
    عادي بقى.. نقلبها شاتا حقيقيا برحتنا بقى.. ما هي مدونتي مش مدونة حد غريب!
    خنقة؟.. عشان الامتحان؟
    خلاص.. هادخله وربنا يسهل..
    عارف إنه سبيس.. فيه فر بس مش كبير.. هناك التصميم مختلف، وكل التصاميم شبهه بعضها الفرق بس في الألوان، وفيه بقى شوية إضافات كده زي صورك المفضلة ومش عارف إيه المفضلة.. كده يعني.. عندي بتاعة من دي بس مش باكتب فيها.. هما أصلا بيصرفوها مجانا وبالعافية على كل بريد هوتميل.. زي السكر اللي على بطاقة التموين كده!
    لو على غسيل المواعين مش مشكلة.. أنا نفسي أتعلم برضه، تحسبا لأي ظروف سفر للعمل بالخارج، أو لأية إقامة إجبارية مفاجئة في السجن مثلا!
    وحياة ربنا منورة :D

    ردحذف
  8. طيب شات شات بقى
    المدونة منورة باصحابها:)
    ربنا يسهل ان شاء الله و يوفقك:)
    يا سلم كل دا فرق انت بتذلني علشان عندك مدونة يعني و انا عندي سبيس
    أنا كمان عندي مدونة بس مش بدي عنوانها لحد:P
    و بعدين سجن ايه بعدالشر انت عايزني اخنقك بجد بقى
    عامة انا مش بعلم حد
    لما اتعلم الاول:D

    ردحذف
  9. إيمان:
    شاتي ولا يهمك!
    أذلك برضه؟.. أنا؟
    عندك مدونة وأنا ماعرفش؟ :(
    مش بتدي عنوانها لحد؟.. مدونة سرية مثلا؟
    طب تبقى مدونة إزاي؟
    ماليش دعوة بحد.. لينك المدونة يوصلني في خلال 7 دقائق على الأكثر! :D
    يا ستي مش شرط السجن.. ممكن سفر بره مصر.. وأهو سجن برضه!
    نوررررررتي مصر.. قصدي المدونة :)

    ردحذف
  10. فظيعة.. صورة مختلفة خالص عن فكرة لمقابر.. كده الواحد فعلا ممكن يبصلها بصة تانية.. بجد جميلة.. وخطه خط فنان..

    ردحذف
  11. high hopes:
    ما هو ده صلاح جاهين!
    بصة تانية للمقابر؟.. آه.. بس هي برضه جزء من نظرة جاهين الخاصة للحياة عموما..
    فكرتيني بكلمات كدة لجاهين عندي.. أبقى أعملها في بوست بقى!
    خطه فظيع طبعا.. خصوصا إمضاؤه.. بس على فكرة.. إحم.. مش شرط الواحد يبقى خطه حلو عشان يبقى فنان (وش محرج)!.. منورة طبعا :)

    ردحذف
  12. كلامه غريب ما ادري مخيف وخفيف وانا ما احب المفابر وما تعطيني الشعور اللي تعطيه الله يهنيه هههههههههههه

    ردحذف